Firma może kształtować swój wizerunek na różne sposoby. Dopracowane produkty lub usługi, wysoka jakość obsługi klienta czy też przemyślana obecność w social mediach to tylko niektóre z całego arsenału dostępnych narzędzi wizerunkowych. Na postrzeganie przedsiębiorstwa wpływa też jakość przygotowywanych materiałów informacyjnych i reklamowych. Dlatego projektowane prezentacje multimedialne muszą wpisywać się w strategię wizerunkową firmy. Jak o to zadbać?
Czy prezentacje multimedialne można wykorzystać jako narzędzie wizerunkowe?
Specjaliści są zgodni. Podejście multidyscyplinarne to najlepszy sposób, by zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Jakość oferowanych produktów (usług) i obsługi klienta, wysoka kultura organizacyjna czy też aktywna, a zarazem przemyślana obecność w mediach społecznościowych to tylko wybrane jego aspekty, o które warto zadbać, by ukształtować korzystne wyobrażenie na temat marki wśród jej odbiorców.
Na tym jednak nie koniec. Wśród narzędzi wizerunkowych, które można wykorzystać do budowania pozytywnych odczuć nie tylko w otoczeniu biznesowym firmy, ale również wewnątrz samej organizacji, wymienia się m.in. prezentacje multimedialne. Przygotowuje się je nie tylko na potrzeby zewnętrzne – jako narzędzie informacyjne i reklamowe dla klientów, kontrahentów i inwestorów, ale również na potrzeby własne – jako forma instruktażu dla pracowników lub raportu dla zarządu.
Odpowiednio zaprojektowana prezentacja multimedialna nie tylko w atrakcyjny sposób przedstawi treści związane z daną problematyką, ale również sprawi, że firma będzie postrzegana przez odbiorców pokazu jako rzetelna i profesjonalna.
Prezentacja multimedialna jako narzędzie wizerunkowe – o czym pamiętać przy jej tworzeniu?
Żeby prezentacja multimedialna spełniła swoje zadanie (np. informowała, edukowała czy też sprzedawała), a jednocześnie odpowiadała potrzebom grupy docelowej i kładła nacisk na aspekty wizerunkowe, musi zostać odpowiednio zaprojektowana. Część przedsiębiorców decyduje się na samodzielne tworzenie pokazów slajdów, inni zlecają to zadanie profesjonalistom.
Druga opcja jest o tyle korzystniejsza, że daje gwarancję efektów. Fachowcy nie tylko wiedzą, jak przyciągnąć uwagę odbiorców, ale też wykorzystują najnowsze trendy w projektowaniu graficznym. Dzięki temu prezentacja multimedialna wygląda nowocześnie i świeżo, co pozytywnie wpływa na odbiór nie tylko samych treści, ale i całej firmy.
Odpowiednio przygotowany pokaz slajdów będzie kreował pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa poprzez:
- jednolitą i spójną szatę graficzną, najlepiej dostosowaną do kolorystyki marki – ułatwi to porozumiewanie się z odbiorcami i pozwoli zbudować pozytywne skojarzenie z firmą,
- atrakcyjną formę przekazu – zagwarantuje ona uwagę odbiorców podczas prezentowania treści. Prezentacja multimedialna powinna zawierać jak najmniej tekstu i być urozmaicona grafikami, wykresami i tabelami
- komunikację dopasowaną do celu prezentacji i grupy docelowej – wraz z atrakcyjną formą przekazu zwiększy to prawdopodobieństwo, że uczestnicy spotkania zapamiętają najważniejsze punkty prezentacji multimedialnej i postąpią zgodnie z oczekiwaniami prelegenta, np. zapiszą się na dodatkowy kurs, kupią produkt sygnowany logo marki czy też wesprą firmę finansowo.
Chociaż wydawać by się mogło, że tworzenie prezentacji multimedialnych to mało wymagające zadanie, na twórcę czyha wiele pułapek, zwłaszcza jeśli pokaz slajdów ma wpisywać się w wizerunek firmy. Wówczas zastosowana szata graficzna, forma przekazu i komunikacja musi być dopasowana nie tylko do celu prezentacji i wymagań grupy docelowej, ale też strategii wizerunkowej marki oraz innych materiałów sygnowanych jej logo.
Żeby otrzymać gwarancję efektów, tworzenie prezentacji multimedialnych warto powierzyć specjalistom. Dzięki temu pokaz slajdów nie tylko będzie informował, edukował czy też sprzedawał, ale również tworzył pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa wewnątrz i na zewnątrz.
źródło: https://tworzenieprezentacji.pl/