Biznes

Google Ads dla początkujących – o czym warto pamiętać?

Google-Ads-dla-poczatkujacych

Potencjał systemu Google Ads jest ogromny, o czym przekonało się już wielu właścicieli stron internetowych. Pozwala on w świetny sposób wypromować nie tylko samą witrynę, ale też całą firmę. Dzięki temu staje się ona lepiej widoczna w sieci, a co za tym idzie, rozpoznawalna przez większą liczbę osób, potencjalnych klientów. Żeby jednak uzyskać taki efekt końcowy, musisz wiedzieć, co należy zrobić na samym początku.

Google Ads a budowa strony internetowej

Na pewno nie możesz zacząć od końca, czyli liczenia zysków i planowania działań, którymi zajmiesz się już po osiągnięciu pewnej pozycji na rynku. Taka postawa jest oczywiście błędna i nie prowadzi do niczego dobrego.

Na samym początku musisz bowiem zająć się budową strony internetowej, wokół której przygotowywana będzie kampania Google Ads. To ona jest tu najważniejsza, ponieważ to do niej będą odsyłani potencjalni klienci, czyli odbiorcy linków sponsorowanych oraz innych treści rozliczanych w systemie PPC.

Nie może być to oczywiście „zwykła” strona internetowa, która po prostu istnieje i nie przyciąga treścią. Musi spełniać szereg kryteriów istotnych dla optymalizacji i pozycjonowania. Mowa tu między innymi o:

  • szybkim, bezproblemowym działaniu strony, tak aby użytkownicy nie opuszczali jej zbyt szybko, zniechęceni słabym stanem technicznym,
  • wykorzystaniu odpowiedni fraz kluczowych, które zostaną później użyte także w reklamie płatnej,
  • odpowiednim linkowaniu wewnętrznym, ułatwiającym nawigację po stronie,
  • interesującej, zachęcającej treści (i dobrze opisanych produktach, jeśli te są sprzedawane),
  • zoptymalizowanej treści, nagłówkach w docelowym adresie url gdzie prowadzona jest reklama Google
  • przyjemnej szacie graficznej,
  • spełnieniu wszystkich najważniejszych kryteriów stawianych przez algorytmy Google.

Jak przygotować dobrą kampanię w Google Ads?

Gdy strona internetowa jest gotowa i działa tak, jak nakazuje wyszukiwarka internetowa (warto wykonać jeszcze audyt Analityczny, który pozwoli zweryfikować, czy działania prowadzone na dane podstrony będą właściwie sczytywane przez Google Analytics
Konsultacja agencji SEM jest również dobrym posunięciem w ocenie jakości strony www, produktów i usług na które mają być  prowadzone  promocje.

Na czym będzie polegała praca Agencji SEM lub Twoja, jeżeli sam chcesz prowadzić  działania.
Najpierw na utworzeniu konta w systemie Google Ads, a następnie na zaplanowaniu kampanii. Nie dzieje się to oczywiście „ot tak” – cały proces wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale też intensywnej pracy wielu osób. 

Między innymi z tego powodu dobrym pomysłem okaże się współpraca z profesjonalistami, czyli agencją SEM. Dzięki temu zwiększysz szansę na powodzenie realizowanych działań, których celem będzie: poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google, zdobycie wysokich pozycji dla wybranych słów kluczowych, przyciągnięcie dużej grupy potencjalnych klientów, zwiększenie współczynnika konwersji, który wcześniej należy nazwać i skonfigurować w Google Analytics.

Jak agencja SEM korzysta z Google Ads?

Warto nadmienić, że pomoc dobrej agencji ma zazwyczaj charakter kompleksowy. Oznacza to, że zajmuje się całą kampanią – od momentu jej przygotowywania. Wszystkie czynności realizowane są natomiast na podstawie wcześniej przeprowadzonej analizy strony docelowej. Co jednak w praktyce oznacza współpraca z agencją marketingową? 

Wśród najważniejszych działań prowadzonych przez profesjonalistów znajduje się:

  • budowa strony internetowejoczywiście zgodnie ze wspomnianymi kryteriami i zasadami,
  • przygotowanie strategii – w oparciu o specyfikę strony i rynku, a także analizę klientów oraz grupy docelowej (na tym właśnie opiera się marketing internetowy),
  • opracowanie słów kluczowych – które będą używane zarówno na stronie, jak i w materiałach promocyjnych,
  • prowadzenie kampanii Google Ads – od samego początku, czyli wyboru technik reklamowych, po wdrożenie niezbędnych czynności,
  • optymalizacja kampanii Google Ads – a więc jej ciągłe dostosowywanie w zależności od uzyskiwanych wyników, zmiennej pozycji strony i ewentualnych błędów,
  • ustalanie i zarządzanie budżetem reklamowym – jest to bardzo ważny element realizacji kampanii reklamowej. Ma ogromny wpływ na jej efektywność i opłacalność.

Przygotowanie i przeprowadzenie strategii Google Ads wymaga zwrócenia uwagi na szereg ważnych kwestii – od stworzenia strony www, po opracowanie niezbędnego planu i jego wykonanie. Choć proces jest długi i skomplikowany, gwarantuje korzyści, które zwiększą skuteczność promocji biznesu w sieci.

Ale to nie koniec, to dopiero początek walki o zoptymalizowanie kosztu konwersji, zdobyciu takiej klienteli jakiej oczekujemy, wyciągnięciu wniosków z kontaktów z klientami, którzy zdecydowali się na współpracę na podstawie tzw. “ zimnego kontaktu” z reklamy.

Może Cię zainteresować